Tuesday, April 21, 2009

Kemaafan

tengah2x syiok surf tenet sambil tengok TV. tertekan pulak siaran astro. tittle Anjakkan Paradigma oleh motivasi tersohor iaitu Dr Fadzilah Kamsah. Aku memang suka bangat dengar ceramah pakcik ni ( dia bukan pakcik aku!!!, tapi suka dengar kalo masa ceramah kat TV dia bahasakan dirinya pakcik)Topik Kemaafan. Tetamu undangan dia Puan Abby Abadi. best jugaklah segmen ni walaupun, aku ni kadang2x tenggelam timbul dengar sambil surf tenet. Dr Fadzilah pesan supaya Maafkan orang walaupun orang tak maafkan. Kita juga hendaklah bersyukur. InsyaAllah, Allah akan perkenankan doa kita. dan apabila tengah dalam keadaan sedih sebutlah

1) inna lillahi wa inna ilaihi rajiun

2) Ya Allah, aku redha dengan ujianMu, gantikanlah ia dengan pahala.
Ya Allah, aku hilang ........................( apa yang kita hadapi), gantikan
lah dengan ............. (apa yang kita nak sebenarnya, tapi x dapat) yang
lebih baik


@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

No comments:

Post a Comment