Thursday, August 20, 2009

Selamat Tinggal Dunia Gelapku

Ramadan Al - Mubarak akan menjelma dalam masa kurang dari 2 hari. Aku bertekad akan meninggalkan dunia gelapku yang penuh berdosa.

Aku berharap agar Ramadan kali ini aku akan;

# khatam quran
# tidak miss solat terawih kecuali uzur
# meninggalkan segala sifat dan perangai buruk aku selepas pulang dari haji.
# mudah-mudahan, kali ini aku lulus interview KPLI-KDC setelah tahun lepas
gagal interview. Tapi, aku bersyukur jugak sebab dapat menunaikan rukun
Islam ke - 5. Apapun, hanya Allah yang mengetahui baik buruknya.
# mendapat pekerjaan tetap dalam sektor kerajaan
# mengajar dan menjalankan tanggungjawab aku penuh dedikasi. Sebabnya,
kadang2x, aku culas dalam kerja.

cuma, yang merisaukan aku adalah; adakah aku dapat menikmati hari - hari yang mendatang pada tahun hadapan dengan gembira. Ataupun, aku akan berada dalam kesedihan. Aku cuak sebabnya aku seperti merasa sesuatu yang buruk.harap2x, dijauhkan.

1 comment:

  1. assalammualaikum..
    sy anis..sy bc entry awk ttg ngajar pendidikan khas...sy br arinih stat mngajar pend khas..leh nak tnya awk ttg exprience awk..awk pun pegi temuduga kdc?sy khamis ni...

    ReplyDelete