Thursday, July 2, 2009

RUMAH YANG AKU INGIN.....................


inilah rumah yang sentiasa aku terbayang-bayang untuk pergi lagi. kalaulah aku ni jutawan, aku berharap sangat dapat pergi sana berulang-ulang kali.Lagi terasa nikmatnya bila dapat berpuasa dan berhari raya di sana.Agaknya, macam mana rasanya yek. Tapi, yang pasti, Baitullah ni tak pernah sunyi dari manusia. Di sana lah, aku dapat lihat bermacam2x rupa manusia yang asalnya dilahirkan dari keturunan adam dan hawa yang kini mempunyai bermacam-macam rupa. bermacam-macam mazhab.Bila lain mazhab,lain gayanya.Apapun, disana setiap perbuatan terus dapat balasan especially kalo terlepas cakap.
Mina, tempat yang penuh cabaran (aku dengar dari kawan-kawan). Tapi, alhamdulillah, aku dapat menjalaninya dengan tenang,selamat. Walaupun kena berkongsi tandas, duduk di dalam khemah yang bersempit-sempit, tapi aku rasa tiada masalah besar.
Walauapapun, aku tetap nak pergi lagi. Bagaimanalah rupa mekah bila aku datang sekali lagi.Pastinya sudah berubah. Masih adakah lagi Sevilla Barakah Hotel (hotel tempat tinggal aku)dan kedai fren (mamat bangla ) yang banyak barang kami beli darinya.??? Cuma yang aku pasti, ketenangan melihat kaabah itu yang tidak berubah.

2 comments:

  1. Salam...
    ko kira bertuah kerna dah sampai sane...
    Alhamdulillah...
    Aku plak, taktau bler lagi...

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah
    InsyaAllah , ada rezki pasti sampai.
    aku ni pun sebab tumpang rezki arwah ayah aku
    Cuma kalo dapat gi lagi, nak buat yang lagi baik dari yang sebelum ni

    ReplyDelete