Sunday, July 19, 2009

DARAH




Semalam, aku gi jenjalan sama mak, kak nor dan anak2nya. Kunun2xnya, nak gi tgok jualan murah biskut sempena minggu sihat 1000 langkah(lebih kurang gitulah, aku luper). On d way, nak jalan aku ternampaklah sekumpulan warga kesihatan hospital Pontian tengah buka booth untuk derma darah. Aku pun secara spontan pun turut sama menderma darah. Sebelum tu, aku risau gak sebabnya; sebelum ni walaupun dah tiga kali derma darah. masa nak mula2x cucuk, susah sikit oops banyak gak nak cari urat.kata nurse, urat aku kecil. Dulu, masa kat UTM, yang boleh cucuk aku cuma staff nurse yang dah nak pencen. 2x aku derma darah, dua kali jugak dia cucuk cari urat aku. Pembantu perubatan pun tak dapat.




Bagi aku, mudah2an darah aku nie dapat memberi manfaat kepada orang yang memerlukannya. Sapa tahu, satu hari nanti, aku jugak memerlukannya. Nak bersedekah guna duit, aku tak mampu. Jadfi, biarlah aku bersedekah dengan cara ini. Apapun, aku hepi sebab dapat menjadi penderma darah.

No comments:

Post a Comment